سازمان هیات و تشکل‌های دینی | با هدف تبیین حقیقت و تقویت انسجام ملی در ایام اربعین؛

پویش «ایستاده چو ایران» آغاز شد

سازمان هیات و تشکل‌های دینی | با هدف تبیین حقیقت و تقویت انسجام ملی در ایام اربعین؛

پویش «ایستاده چو ایران» آغاز شد

تنها با گذشت چند هفته از محرم باشکوه و در پی تحولات منطقه‌ای و جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، سازمان هیأت و تشکل‌های دینی از راه‌اندازی و آغاز پویش ملی «ایستاده چو ایران» خبر داده است؛ پویشی که همزمان با ایام اربعین، قرار است روایت متفاوتی از جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی در بستر هیئات ارائه دهد.

پویش «ایستاده چو ایران» آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، پویش ایستاده چو ایران حرکتی ملی است که بر مبنای سخنان رهبر معظم انقلاب و تکالیف هفت‌گانه راهبردی ایشان شکل گرفته و مأموریت اصلی آن آگاه‌سازی، تقویت انسجام ملی و پاسخ به شبهات مطرح‌ شده درباره تحولات منطقه و جبهه مقاومت است. مهم‌ترین بخش این پویش انتشار ۲۳ ویدئوی کوتاه است که تماشای هرکدام از این ویدئوها بین سه تا چهار دقیقه زمان می‌برد و براساس یک پژوهش یک ساله تولید شده است.

محتوای ویدئوها ناظر به پاسخ به شبهات مختلف، تحلیل تحولات منطقه، بررسی شرایط گروه‌های مقاومت و در نهایت، روایت دقیق‌تری از جنگ 12 روزه اخیر است

بر اساس اعلام سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، از دیگر ابتکارات این پویش، طراحی دفترچه‌های گرافیکی است که این دفترچه‌ها متن ندارند، فقط یک تیتر، یک تصویر جذاب گرافیکی و یک رمزینه یا کیو آر کد دارند. این دفترچه‌ها در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران و برخی شهرهای دیگر توزیع خواهند شد.

این پویش با همکاری شهرداری تهران راه‌اندازی شده و تلاش شده از طریق رایزنی با شهرداری‌های دیگر شهرها، پویش در شهرهای دیگر هم اجرا شود.

بر اساس این گزارش، پویش «ایستاده چو ایران» صرفاً به تماشای ویدئو محدود نمی‌شود، یک مسابقه  نیز بر اساس محتوای همین ویدئوها طراحی شده که مخاطبان می‌توانند با دیدن هر ویدئو به چند سؤال سه‌ یا چهار گزینه‌ای پاسخ دهند.

بر این اساس مخاطبان با اسکن کیو آر کد دفترچه یا استفاده از کد دستوری *500*5555# مخاطب وارد صفحه مخصوص می‌شود، ویدئو را تماشا می‌کند و به سوالات پاسخ می‌دهند و پس از انجام قرعه کشی، 40 جایزه 10 میلیون تومانی برای برندگان در نظر گرفته شده است.

این پویش با محوریت ایام اربعین حسینی اجرا می‌شود و مخاطب آن سه گروه هستند. اول، جامعه هیأتی و جوانان، دوم زائران و جاماندگان پیاده‌روی اربعین و سوم عموم مردم که از طریق تبلیغات رسانه‌ای پویش با آن همراه می‌شوند. همچنین قرعه‌کشی این پویش همزمان با سال‌روز آغاز امامت حضرت صاحب‌الزمان (عج) برگزار خواهد شد.

در پایان، ترابی هدف نهایی این حرکت را چنین توصیف کرد: «این پویش همزمان دو کار می‌کند؛ یکی پاسخ به شبهات درباره نقش ایران و جبهه مقاومت و دیگری حفظ روحیه انسجام و هویت ملی در جامعه. ما می‌خواهیم مخاطب بداند چرا ایستاده‌ایم و چرا باید ایستاده بمانیم.»

2025-08-12

تعداد بازدید: 45

پربازدیدترین‌ها

جدیدترین‌ها

برگزیده‌ها

محرم
آیکون توانخواهان

T

T